Logo Incura EPD software voor professionals in de zorg

Persbericht overname FysioRoadmap

Softwareleverancier voor de fysiotherapie FysioRoadmap wordt onderdeel van Health Cloud Initiative

Amsterdam, 12 december 2022 – Softwareleverancier Health Cloud Initiative (HCI) heeft het softwarelabel FysioRoadmap overgenomen en daarmee haar dienstverlening voor de paramedische zorg verder uitgebreid. Met de overname van het softwarelabel voor professionele fysiotherapiepraktijken verviervoudigt HCI haar marktaandeel binnen de paramedische markt. Na de overname werken er meer dan 13.000 zorgverleners dagelijks met de producten van Health Cloud Initiative. De totale organisatie heeft na de overname een omzet van circa 10 miljoen euro.

HCI bedient een breed aantal disciplines en is inmiddels marktleider in de vrijgevestigde GGZ en paramedische werkvelden zoals de logopedie. Health Cloud Initiative wil komend jaar als eerste mijlpaal 20.000 zorgverleners ontzorgen door administratieve handelingen te minimaliseren. De groep wil deze beoogde schaal door middel van een buy-and-build strategie versneld creëren. De overname van FysioRoadmap volgt op de eerdere overnames van Incura, CRS GGZ software en de klantportfolio’s van twee softwareondernemingen.

Mede dankzij de overname van FysioRoadmap is HCI nu ook een significante speler in de fysiotherapie. FysioRoadmap uit Haarlem is in 1999 opgericht door Frank Duijff. FysioRoadmap is vanuit de fysiotherapiepraktijk voor en door fysiotherapeuten tot stand gekomen. De onderneming ontzorgt praktijken in het dagelijkse handelen. Het Electronisch Patienten Dossier (EPD) kenmerkt zich door een pragmatisch herkenbaar werkproces. De agenda is intuïtief in het gebruik en geautomatiseerde declaratieprocessen helpen onvolledige declaraties te voorkomen en retourinformatie te beperken.

Initiatiefnemer Eric de Boer van Health Cloud Initiative: “De overname van FysioRoadmap is een belangrijke stap voor het behalen van onze ambitie om middels krachtenbundeling een sterke en innovatieve softwareleverancier te creëren die kan voldoen aan de steeds strengere eisen in een snel veranderend speelveld. Het is ons doel om zorgverleners in de GGZ en paramedische zorg maximaal te ontzorgen en administratieve handelingen drastisch te beperken.”

CEO Frank Duijff van FysioRoadmap vindt het fantastisch om onderdeel te worden van Health Cloud Initiative. “We kunnen onze software ontwikkeling versnellen met HCI waardoor we gezamenlijk een nog betere propositie voor fysiotherapeuten in de markt kunnen zetten. De groep stelt ons in staat om sneller onze doelen te bereiken.”