Logo Incura EPD software voor professionals in de zorg

HCI VOOR DE GGZ

Betere zorg, makkelijk geregeld. 

Onder de vlag van HCI (Health Cloud Initiative) hebben we de beste functionaliteiten van de verschillende EPD’s voor de GGZ (Incura, Evry en CRS) tot één krachtig platform gecombineerd. Het bijhouden van dossiers en managen van de praktijk wordt nog makkelijker. Direct inzicht in cliënt- en praktijkgegevens. Makkelijk digitaal communiceren. Slimme eHealth apps. Zo blijft er meer tijd over wat echt belangrijk is: de beste zorg voor cliënten. 

Waarom HCI GGZ?

Compleet en toekomstbestendig GGZ platform

EPD, cliëntportaal én online behandelplatform in één

Voor GGZ, jeugdzorg én vrijgevestigde GGZ professionals

Meer overzicht door instelbaar dashboard en rapportages

Sneller inzicht in to do’s en validaties

Meer functies voor meer gemak

Na de overstap heeft u automatisch toegang tot het brede dienstenpakket van HCI GGZ.

  • Beveiligd e-mailen met collega’s en cliënten direct vanuit uw EPD
  • Afspraken boeken, vragenlijsten en blended care via uw cliëntenportaal
  • Ruimere keuze in EVS koppelingen (Prescriptor, FarmedZ, Medimo)
  • Koppelingen met meer ehealth programmas (Therapieland, Minddistrict, Embloom, Bergop)

Wanneer komt HCI GGZ voor mij beschikbaar?

Tussen maart en oktober 2024 worden alle Incura GGZ praktijken gefaseerd overgezet

U wordt ingedeeld afhankelijk van de functies die u nu in Incura gebruikt

Ruim voor aanvang van uw beoogde migratie tijdslot ontvangt u een e-mail om deze definitief in te plannen

U kiest zelf een dag en tijdstip en geeft akkoord op de conversie van uw gegevens

Voorafgaand ontvangt u van ons een heldere instructie voor u en uw team

De instructie bestaat uit zowel een videomanual als een livesessie van 1 uur met één van onze GGZ applicatieconsultants

Wij zorgen dat uw gegevens overgezet worden van Incura naar HCI GGZ en in overleg gaat u live

FAQ algemeen

Gesloten
Waarom wordt Incura GGZ vernieuwd?

Incura maakt sinds 2 jaar deel uit van het Health Cloud Initiative (HCI) waarin de krachten van diverse EPD’s en E-health oplossingen voor de GGZ, paramedische- en eerstelijnszorg samenkomen. 

Om ook in de toekomst aan nieuwe wet- en regelgeving en wensen van onze klanten te kunnen blijven voldoen hebben we ons EPD vernieuwd. We hebben daarbij de belangrijkste functies uit de verschillende HCI GGZ software (Incura, Evry & CRS) gecombineerd in één slim en toekomstvast platform. Zo houdt u meer tijd over voor de beste zorg voor uw cliënten. Een grote groep professionals in de GGZ en jeugdzorg werkt al naar tevredenheid met dit HCI platform.

Wat betekent het nieuwe HCI GGZ EPD voor mij als Incura gebruiker?

Het vernieuwde EPD bevat nieuwe functionaliteiten die al langer op de wensen en ontwikkel lijst staan van Incura gebruikers. Denk aan verbeterde wachtlijst beheer, uitgebreidere rapportages voor meer sturing, e-mail sjablonen, uitgebreider cliëntportaal, meer functies voor jeugdzorg, meer mogelijkheden voor personalisering en meer e-health programma’s waarmee u kunt koppelen.

Wat wordt het tarief voor mij als Incura GGZ klant?

Als Incura klant behoudt u, na de migratie, hetzelfde tarief als uw huidige tarief.

Welke functionaliteiten zitten in het tarief?

Het vernieuwde EPD bevat dezelfde, en meer, funcionaliteiten als Incura GGZ. Het tarief blijft gelijk met uw huidige tarief. U krijgt dus meer functionaliteit voor hetzelfde tarief.

Wanneer stap ik over op HCI GGZ?

Klanten zullen in stappen gemigreerd worden. Wij bepalen het tijdvak waarin welke klant aan de beurt is. U krijgt binnen dat tijdvak wel de keuze om zelf een datum te kiezen. We kijken naar beschikbare extra functionaliteit zodat u overstapt op het moment dat alle functionaliteit beschikbaar is. U krijgt van ons een e-mail wanneer u over gaat. Het is de bedoeling dat alle klanten voor 1-1-2025 gemigreerd zijn.

Hoelang kan ik nog gebruik blijven maken van Incura?

Het platform waarop Incura gebouwd is wordt vanaf 1-1-2025 niet meer ondersteund. Vandaar dat we alle Incura GGZ klanten vóór die datum willen migreren.

Moet ik zelf nog iets doen om de migratie te regelen?

Wij verzorgen de migratie van de data. U ontvangt een e-mail waarmee u zich kunt aanmelden voor de migratie. Een applicatie consultant zal dan met u de basisprocessen van het EPD doorlopen. Voorafgaand aan de training krijgt u verschillende e-mails met informatie en de mogelijkheid om filmpjes te kijken. Op die manier kunt u al bekend raken met het EPD. Het vergemakkelijkt de overstap dus we willen u adviseren om hier zeker gebruik van te maken.

Hoe lang kan ik mijn omgeving niet benaderen rondom de migratie?

Vanaf de migratie kunt u niet meer in Incura werken. Na de migratie start u in HCI GGZ. De verwachting is dat u op de door u gekozen dag ongeveer een halve dag geen gebruik kunt maken van uw EPD.

Kan ik in de periode tussen de kennismaking en de migratie nog doorwerken in Incura?

Ja, dat is mogelijk, pas wanneer de daadwerkelijke migratie 100% is afgerond zult u overstappen naar de nieuwe omgeving. Incura is daarna alleen nog als naslagwerk te benaderen.

Wat houdt de kennismakingssessie met het nieuwe pakket in?

We plannen samen met u een afspraak van ongeveer 1 uur in om de mogelijkheden te laten zien van het vernieuwde EPD.  

Ontvangen alle medewerker een kennismaking, of alleen de praktijkeigenaar?

We bieden alle medewerkers die gebruik gaan maken van HCI GGZ een gratis kennismaking aan. Vanaf 5 medewerkers willen u vragen om contact met ons op te nemen via info@healthcloudinitiative.nl zodat we een afspraak op maat kunnen inplannen.

Zit de beveiligd e-mailen functionaliteit in de abonnementsprijs inbegrepen?

Dat is het geval, er zijn geen extra kosten om gebruik te maken van deze functionaliteit.

FAQ inhoudelijk

Gesloten
Worden al mijn gegevens overgezet?

Ja, alle actieve en oude dossiers worden overgezet. Dat zijn niet alleen de NAW-gegevens, maar het is een uitgebreide migratie van data uit Incura. We kunnen deze unieke uitgebreide migratie aanbieden, omdat Incura en HCI GGZ beide onder de vlag van HCI vallen.

Worden mijn koppelingen & certificaten automatisch overgenomen?

Vanuit HCI GGZ kunt u met dezelfde koppelingen blijven werken. Gegevens die benadert kunnen worden vanuit de koppeling blijven dus beschikbaar. Het is afhankelijk van de koppelpartij of wij gegevens automatisch over kunnen nemen. Certificaten worden ook overgenomen als dat mogelijk is.

Kan ik na de overstap nog correcties doen in declaraties die vanuit Incura verstuurd zijn?

Correcties op declaraties kunt u technisch gezien vanuit HCI GGZ doen, dit omdat we alle gegevens meenemen. Het is echter wel aan te raden om correcties zoveel als mogelijk nog te doen vanuit Incura.

Is er verschil in functionaliteiten tussen huidige en nieuwe GGZ pakket?

We hebben goed gekeken naar welke mogelijkheden Incura biedt. Wanneer deze nog niet in HCI zaten, hebben we deze ingebouwd, of zullen deze op zeer korte termijn alsnog beschikbaar gesteld worden.

Ik gebruik nu de patientportaal van Incura, kunnen online accounts ook mee migreren naar HCI GGZ EPD? Wat merken mijn clienten van de migratie?

Cliënten kunnen gebruik gaan maken van het cliënten portaal van HCI GGZ. Cliënten krijgen hiervoor nieuwe inloggegevens. Het cliënten portaal van HCI GGZ bevat meer mogelijkheden dan het huidige Incura cliëntenportaal.

Kan ik via HCI GGZ portaal ook standaard mijn cliënten al hun behandelovereenkomst laten accorderen?

Het is in HCI GGZ mogelijk om cliënten hun behandelovereenkomst te laten accorderen via het cliëntenportaal.

Ik gebruik nu 2 cliëntportalen bij Incura (MyMindspace en Incura), hoe gaat dat straks bij HCI GGZ?

Bij overgang kunnen alle cliënten gebruik maken van het HCI GGZ cliënten portaal. Dit portaal bevat meer functionaliteiten dan de andere twee portalen.

Kan ik mijn huidige boekhoudkoppeling met King ook blijven gebruiken?

Ja, een koppeling met het boekhoudpakket van King wordt gemaakt.

Kan ik via Zorgdomein ook informatie terugkoppelen naar de verwijzer?

Een koppeling met Zorgdomein is aanwezig. We zijn momenteel druk bezig om ook de terugkoppeling op verwijzingen te realiseren. We verwachten dit op korte termijn aan te kunnen bieden.

Kan ik blijven inloggen met de 2-staps authenticatie e-mail verificatie?

Ja dat is mogelijk. HCI GGZ biedt meerdere opties op het gebied van 2FA, te weten: e-mail, authenticator apps, sms en yubikey

Worden er standaard brieven zoals een intakebrief en een ontslagbrief beschikbaar gesteld?

Er zijn standaardbrieven aanwezig. Maar u heeft de mogelijkheid om deze volledig naar eigen wens te maken.

Kan ik bij het vernieuwde portaal twee e-mailadressen koppelen aan het portaal?

Ouders kunnen een eigen cliëntenportaal krijgen. Op die manier hebben ze allebei los van elkaar toegang tot het portaal. Handig in het geval van gescheiden ouders.

Worden de huidige standaardbrieven overgenomen vanuit Incura?

Ja, we gaan zo veel mogelijk samenvoegvelden koppelen aan de relevante velden in HCI GGZ, op die manier kunnen we ook de zelfgemaakte sjablonen uit Incura meenemen naar HCI GGZ.

Kan de beveiligd e-mailen functionaliteit van HCI GGZ Zivver vervangen?

Dat kan zeker. De beveiligde e-mail is geschikt voor het e-mailen aan andere e-mailadressen dan zorgmailadressen

Blijven de huidige Quest Pro vragenlijsten gehandhaafd?

Ja, de Quest Pro vragenlijsten blijven gehandhaafd.

Blijft de huidige koppeling tussen het aanmeldformulier op de praktijkwebsite en Incura bestaan?

Zolang er nog in Incura gewerkt wordt zal de koppeling blijven bestaan. Wanneer de overstap naar HCI GGZ heeft plaats gevonden zal het aanmeldformulier van HCI GGZ gebruikt worden.

Wat kunt u alvast voorbereiden?

Gesloten
Toestemmingsverklaring

Denkt u er aan een toestemmingsverklaring via Vecozo af te geven. Dit is van belang voor de controle van verzekeringsgegevens van uw clienten (COV) en het elektronisch indienen van declaraties of het uitwisselen van Jeugdwet- en/of WMO-berichten. Hier (klik hier) vindt u een uitleg hoe u deze toestemmingsverklaring af kunt geven.

Zorgmail

Zorgmail is een systeem voor beveiligd berichtenverkeer in de zorg. Het gaat met name om berichten naar de huisarts en recepten naar de apotheek. Indien u een Zorgmailadres heeft kunt u bij de instellingen in HCI zelf de gebruikersgegevens ingeven en direct starten. Hiervoor heeft u enkel uw gebruikersnaam en wachtwoord nodig.